Δευτέρα έως Παρασκευή (9.00 - 22.00)

διάγνωση & σχεδιασμός οδοντιατρικής θεραπείας

ΕΝΔΟΔΟΝΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Τι είναι η ενδοδοντολογία
Η Ενδοδοντολογία είναι η ειδικότητα της Οδοντιατρικής η οποία ασχολείται με τη διάγνωση και τη θεραπεία των νοσημάτων του πολφού του δοντιού. Στην άκρη της ρίζας ενός δοντιού υπάρχει μία τρύπα μέσα από την οποία εισέρχονται στο εσωτερικό του δοντιού τα αγγεία και τα νεύρα του.

Από την τρύπα αυτή ξεκινάει εσωτερικά ένας σωλήνας (ριζικός σωλήνας) ο οποίος οδηγεί τα αγγεία και τα νεύρα σε έναν μεγαλύτερο θάλαμο (μυλικός θάλαμος) πάνω από τις ρίζες του δοντιού. Το σύνολο των αγγείων και νεύρων ενός δοντιού αποτελούν τον πολφό του.

Λόγω της παρουσίας των νεύρων στο εσωτερικό του δοντιού, τα δόντια έχουν αίσθηση, με αποτέλεσμα, όταν δέχονται έντονα ερεθίσματα (πχ ψυχρό, θερμό) αυτό να μεταφράζεται σε διαφορετικής έντασης πόνο, ανάλογα με την ένταση του ερεθίσματος.

Σε περιπτώσεις καταγμάτων του δοντιού ή τερηδόνας, όπου έχει καταστραφεί ένα μέρος από το προστατευτικό εξωτερικό περίβλημα του δοντιού, το νεύρο αντιλαμβάνεται πιο έντονα τα ερεθίσματα.

Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε φλεγμονή του νεύρου, με αποτέλεσμα να προκαλείται έντονος πόνος (πολφίτιδα). Η πολφίτιδα αυτή δεν είναι πάντα αναστρέψιμη και μπορεί να οδηγήσει σε νέκρωση του νεύρου. Νέκρωση μπορεί, επίσης, να προκληθεί, όταν εκτεθεί το νεύρο στο περιβάλλον είτε από ένα πιο βαθύ κάταγμα είτε όταν η τερηδόνα επεκταθεί στον πολφό του δοντιού.

Τέλος, έντονες συγκλεισιακές δυνάμεις που ασκούνται στο δόντι μπορούν να συνθλίψουν το νεύρο στο σημείο εισόδου του στο δόντι οδηγώντας πάλι σε νέκρωσή του.

endododologia1a     endododologia2a
Ανατομία του πολφού του δοντιού

Τερηδόνα που προκαλεί πολφίτιδα
 και τελικά νέκρωση του πολφού

Αν και το νεκρό νεύρο δεν προκαλεί πόνο στα διάφορα ερεθίσματα, εντούτοις η νέκρωση και η μόλυνση του εκτεθειμένου νεύρου παράγει προϊόντα αποσύνθεσης και φλεγμονής. Αυτά, συνήθως, εξέρχονται από το στόμιο στην άκρη της ρίζας, με αποτέλεσμα να καταστρέφουν το οστό της γνάθου δημιουργώντας μια κύστη. Αν η κύστη αυτή επεκταθεί, μπορεί να προκαλέσει απόστημα που οδηγεί σε έντονο πόνο.

Για την αντιμετώπιση όλων αυτών των προβλημάτων απαραίτητη είναι η ενδοδοντική θεραπεία (απονεύρωση).

Η νέκρωση και μόλυνση του νεύρου του δοντιού μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία μιας κύστης στο οστό της γνάθου ακριβώς κάτω από την άκρη της ρίζας του δοντιού.

Η ενδοδοντική θεραπεία, γνωστή και ως «απονεύρωση», είναι η θεραπεία που εφαρμόζεται, για να αντιμετωπίσει προβλήματα που προκαλούνται, όταν έχει μολυνθεί και νεκρωθεί το νεύρο του δοντιού (πολφός).

Dental Group

Είμαστε μια ομάδα οδοντιάτρων που μέσα από τη μακροχρόνια εμπειρία μας στην οδοντιατρική φροντίδα οραματίστηκαμε τη διαμόρφωση μιας νέας οδοντιατρικής εμπειρίας που θα μπορούσε να καλύψει πληρέστερα τις αυξημένες οδοντιατρικές απαιτήσεις του σύγχρονου ασθενή.

Ωράριο Λειτουργίας

Δευτ. έως Παρ. 9:00 - 22:00